Thursday 27 August 2015

orang di belakang

Orang di belakang..




Dia selalu dibelakang.. Selalu dia cakap jalan lah dulu.. Aku pun jalan.. Tapi kadang sesat.. Orang di belakang inilah yang tunjukkan dari mula..

 Kata dia "Begini sayang.." dan dia tersenyum.. walau aku degil..

Dia selalu di belakang.. Ada masa rasa was was.. Timbul perkataan "KALAU" timbul rasa "MUNGKIN".. Orang di belakang inilah akan berkata "Sayang percayalah..."

Orang di belakang.. tidurnya tak pernah lelap. sekejap sekejap dia celik dia perhatikan dua nyawa yang satunya bukan milik dia.. milik seorang lelaki lain.. Tapi dia sentiasa berkata "Sayang dua dua .."
Orang di belakang.. Takkan pernah senyum.. Jika malamnya tidak dengar temannya bising berbicara menda mengarot.. takkan pernah tenang jika tidak melihat si kecilnya menjerit menanges.. kerana dia kata "Bernilai keduanya".

orang di belakang tiap langkahnya penuh kasih sayang dilakukan tanpa kenal erti jemu.. saat aku sendiri putus asa... dia cakap.."sayang tak ada yang memungkinkan..."

Dia orang belakang aku.. Dari dia tak tahu apa apa dari aku tak ada apa apa.. dia kata "jum kita bina"

Alhamdulillah ...

No comments:

Post a Comment