Monday 25 June 2012

aku mahu pulang

you blogger !

tajuk agak klise sikit menyeramkan atau mungkin tanda tanda. barangkali sejak mengilhamkan setelah memerhatikan dan melihat lihat rencana mengenai JALAN PULANG aku termanggu sendirian. ALLAH cukup kah bekalan aku nanti. ALLAH betapa kerdilnya hambamu ini. rasa insaf menebak diri. mula dekatkan diri dan elakkan diri dari melakukan dosa dosa kecil yang bisa terjerumus ke maksiat dan dosa dosa besar.
YA ALLAH aku takut YA ALLAH.. 


Pertama sekali syukur ke hadrat ilahi sebelum menaip word by word hari ini beberapa kejadian pagi tadi betul betul buat aku bersyukur. MAHA KUASA ALLAH aku cuma tunduk kepadamu dan hanya kepadamu aku berserah.. Alhamdulillah. berkat doa aku hari ini tak ada apa yang benar benar buat aku bersyukur. 

eih tak buleh lama di blog. blogwalking pun lama tak buat.. cuti sem start on 6 julai. mungkin awal sebab amek 2 paper jep. tuh pun kalau tak kena bar. ALLAH kau maha berkuasa maha pemurah tempatkanlah aku dalam dewan exam dan kurniakanlah aku kefahaman mu sewaktu aku menjawab exam sesungguhnya ilmu KAU YA ALLAH ilmu sekalian alam .. aminn..  (tq doa kan alin (: )

usia bukan penghalang untuk malaikat pergi menjemput kita. mungkin esok lusa aku pula yang dijemput.. alahai masa masa mcm ni lah baru ada feel aku tak kahwin lagi aku pun nak rasa mcm mana nak jadi isteri orang..ecececeh.. kawin je tau.. hiiiikhiik..

tapi ALLAH itu maha mengetahui segalanya.. ada orang ckp TAK APA JIKA KITA DENGAN DIA TAK BERSATU DI DUNIA TAPI JANGAN LUPA CINTA ABADI ITU AKAN BERSATU DISANA .. mana ? sanalah.. alaaa mana ?? sana tuh.. SYURGA.. sebab tuh orang ada ckp sayang awak cinta awak sampai mana? sampai jannah sayang.. 

maka dengan itu selalulah ucapakan pada sayang kamu itu SAYANG AWAK CINTA AWAK SAMPAI JANNAH!

:) smile .....

hargailah dia selagi berada depan mata kita bila dia tak ada kita cuma ada sekeping harapan bakal menjadi taburan debu debu kekesalan 
dekat dengan dia ada hati lagi..
dekat dengan kita ada penyesalan..
kalau kita tak mulakan maka ada kerugian...










Sampaikan salam buat semua
Salam terakhir salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang ku kenang
Pemergian ku ini tak dirancang

Usah bertanya mengapa aku
Mengucap salam terakhir kepada mu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

( korus 1 )
Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya

( korus 2 )
Salam akhir
Salam yang teristimewa
KepadaNya ku memohon keampunan
MelaluiNya ku beri kemaafan
Kepadamu

( ulang korus1, korus2 )

Andainya aku punya waktu
Masih ku ingin mengulangi semula
Saat indah bersama mu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku di ingatan

Salam ku yang terakhir

No comments:

Post a Comment