Wednesday 10 December 2014

Hujan batu di negeri orang hujan emas di negeri sendiri

Salam 1 malaysia salam pagi malaysia.. Selamat berfreakfast.. Tadi pukul 6 jam berdetik usai solat subuh adoi laparnya perut baru teringat sejak 3 ari ni bkn mudah utk mjamah hatta sekeping biskut...

Alin tabah lah alin... Tiba tiba terdengar dendangan Hafiz...

Ku dengar kau cinta sangat padanya
Ku dengar hatimu kini miliknya
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati
Aku menjadi sahabatmu

Siksanya mengakui kau teman biasa
Terpaksa ku terima itu hakikatnya
Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama
Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu
Bersamamu

Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

Allah sentapnya.. Orang kata.. Kata kata kita satu doa.. Sungguh aku rindu tapi jadi sakit sangat sampai hati mula ditebak rasa kekosongan..

Dilidah alin tutur pergilah engkau cari kebahagian kau sumpah alin tak akan terima melainkan Allah tarik ingatan alin.. Tapi dihati Allahuakbar...

Betul manusia tak boleh tipu diri.. Seperti juga alin... Tak mengapalah kita doa baik baik agar yang buruk itu dijauhkan yang baik itu sentiasa didekatkan..

Pernah dengar beremaslah dinegeri sendiri kerana emas itu lagi berharga dari permata..

Dalam konteks hal ini.. Alin merasakan dulu alin mahu keluar dari negara ini kerana alin tak mahu ada bayang bayang disisi alin.. Tapi mak kata.

"Hiduplah kerana hambanya yang bertakwa.. Hiduplah kerana kerana engkau lah yang mengaturnya tapi kena terima redha yang tuhan itu maha mengetahui"

Rezeki itu ada di mana mana sevenarnya jangan pernah lari dari realiti. Sakit itu mula mula hujungnya indah bak bulan purnama seakan akan sinar itu sentiasa menyinari tiap sudut muka bumi..

Hmm... Andaikata sudah bersedia alin membawa arisa jauh dari sini alin akan usaha lebih lagi dari hari ini.. Insha allah rezeki arisa itu milik Allah dipinjamkan tanpa ad hutang cuma percaya sahaja yang ketentuan itu ditetapkan..

Itukan termaktub dalam rukun iman.... Wahai para blogger dan silent reader terima kasih kerana sudi datang ke sini mengambil masa yang lama untuk membaca.. Walau ini bukanlah infomasi terkini begitu peribadi tapi inilah medium alin luahkan apa yg terbuku di hati... Sebab inilah alin kuat dan akan sentiasa menulis.. Tak akan alin sia siakn bakat yang Allah pinjam ini.. Amin..

No comments:

Post a Comment